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Football Manager 2026 || Primeiras Impressões


Posts Recomendados

Postado
20 horas atrás, twitch.tvstayheavy87 disse:

Aqui tbm, times BR e alguns sulamericanos.

Face dos jogadores BR tbm não funcionando.

Devem ter mexido nas IDs

Não pegou nenhum face brasileiro? Aqui funcionou normal.

Postado
12 minutos atrás, Masca disse:

Não pegou nenhum face brasileiro? Aqui funcionou normal.

Não, Masca =/

E só recortei e colei da pasta do 24. Pior que só dos jogadores BR no BR.

Vou pesquisar mais o que pode ser.

Postado
18 minutos atrás, twitch.tvstayheavy87 disse:

Não, Masca =/

E só recortei e colei da pasta do 24. Pior que só dos jogadores BR no BR.

Vou pesquisar mais o que pode ser.

Confere se os arquivos extra não foram baixados de novo. Lembro que tinha um deles que desabilitava faces.

Postado
24 minutos atrás, twitch.tvstayheavy87 disse:

Não, Masca =/

E só recortei e colei da pasta do 24. Pior que só dos jogadores BR no BR.

Vou pesquisar mais o que pode ser.

Eu fiz isso também mas funcionou normal 

Postado
48 minutos atrás, Douglas. disse:

Confere se os arquivos extra não foram baixados de novo. Lembro que tinha um deles que desabilitava faces.

Quais arquivos?

Postado

Agora foi. Eu tinha jogado a graphics dentro da pasta data, igual no 24...foi só tirar a data...deixar direto na graphics kkkkkkkk.

Postado
16 horas atrás, twitch.tvstayheavy87 disse:

Agora foi. Eu tinha jogado a graphics dentro da pasta data, igual no 24...foi só tirar a data...deixar direto na graphics kkkkkkkk.

😅😅

Postado

Tô curtindo o jogo. De cara estranhei a nova UI, mas nada que com tempo acostume. Obviamente prefiro a antiga, mas vamos que vamos.

Sinto falta do backspace para voltar nas telas kkkkkkk...e tô achando muito estranho/ruim não ter mais os atributos numéricos no staff. Fico perdido pra analisar.

Postado
2 horas atrás, twitch.tvstayheavy87 disse:

tô achando muito estranho/ruim não ter mais os atributos numéricos no staff

Isso eu achei massa demais hahaha

Postado
1 hora atrás, Masca disse:

Isso eu achei massa demais hahaha

Eu fico perdido ainda haha. Sabe alguma lista mostrando do melhor pro pior?

Postado
3 minutos atrás, twitch.tvstayheavy87 disse:

Eu fico perdido ainda haha. Sabe alguma lista mostrando do melhor pro pior?

image.png.e8d8b08d4bffb340d221545d0995af41.png

Da pra ver nos filtros na tela de base de dados de equipe técnica, que é tipo a tela de pesquisa de comissão.

Postado

A UI está bizarra. Não é só uma questão de se acostumar. Coisas que no 24 eram um ou dois cliques agora leva de quatro a cinco cliques. Tá uma bagunça, muito pouco funcional. Espero que arrumem o máximo possível com updates, mas não estou muito otimista.

Postado
1 hora atrás, JeanCC84 disse:

Coisas que no 24 eram um ou dois cliques agora leva de quatro a cinco cliques.

Pra mim isso é o pior. E algumas informações ficaram muito escondidas, tem que ir na página, abrir uma segunda, pra clicar em um botão que abre uma lista pra só depois achar a tela que você quer.

Postado

Eu vinha dizendo aos amigos e outras pessoas interessadas no FM que esse é um jogo 6/10 numa franquia 20/10 e por isso é uma decepção. Porque eu estava dando 0/10 para a UI, 8 para a match engine e 10 para a renovação da parte tática que sinceramente é tudo que eu queria no jogo já tem um tempo.

Infelizmente, depois de muitas horas de jogo, vou mudar a nota da engine para baixo. BEM para baixo. Primeiro vou dizer o porquê e depois vou vomitar achismo. A quantidade de gols que ja vi em que tem 150 bilhões de jogadores dentro da pequena área e o goleiro agindo como se estivesse num passeio no parque é de matar de raiva. Fora as decisões dos pontas e laterais que são ridiculamente burras no último terço. As linhas de defesa afundam como um bloco não importa qual sua tática, suas orientações, os atributos dos seus jogadores... E não precisa nem ter jogador adversário provocando esse "afundamento" da defesa. Ela simplesmente afunda pra dentro da pequena área. Acredito que se isso persistir no patch (ou seja lá como eles estão chamando os patches agora kkkk) do pós janela europeia, aquele patch que sempre é salvador, só modders podem salvar a engine. Senão, é um jogo absolutamente condenado.

Agora, ao achismo sobre esse comportamento da engine: me parece que diminuíram bastante o número de desarmes porque aparentemente isso era inflado demais no 24 e aumentaram o número de interceptações e bloqueios, por exemplo. Beleza, prezaram pelo realismo, talvez? O problema é que parece que as defesas não sabem se comportar num contexto desses. Ou tentam desarmar ou correm pra trás. Enquanto isso pontas e laterais são avassaladores e ganham a maioria dos duelos e... bem... ja falei das decisões deles.

Pra mim, até o dia desse comentário (10/11/2025), é o pior FM de todos disparado. E mesmo assim já joguei mais de 50 horas e tenho certeza que tem mais gente na mesma condição aqui. A gente é maluco.

Postado
15 horas atrás, Ifafk disse:

Acredito que se isso persistir no patch (ou seja lá como eles estão chamando os patches agora kkkk) do pós janela europeia, aquele patch que sempre é salvador, só modders podem salvar a engine. 

Antigamente vinha especificado em cada patch se mudava a versão do motor de jogo. Aí vinha a seção com as mudanças na interface, e a seção "ME v1234"

Até o FM18 tinham muitas mudanças de calibramento nessas animações e na eficácia de algumas jogadas (goleiros, chutes de fora, bolas paradas...)

Postado

Entre idas e vindas no FM 26 vou passar minha opinião:

 

Pontos Positivos

Match Engine e 3d (joguei no baixo, mas já ficou muito bom).

Velocidade de carregamento.

Botão de Resultado Instantâneo.

 

Pontos Negativos

UI Nova... Não é só questão de se acostumar, foi um parto para chegar na parte de pegar férias, esconderam demais isso... Sem falar na necessidade de agora apertar em vários botões para fazer algo simples.

Bugs e mais bugs..... Estava antes mesmo, na tela de finanças checando o orçamento e cliquei em Equipe salvo engano, para ver onde precisava de reforços, e o jogo simplesmente BUGOU do nada.

Aí decidi pegar uma skin na FM Scout, coloquei ela, carreguei o jogo e o jogo simplesmente fechou do nada.

Infelizmente, o FM 2026 é injogável até vir alguma correção em massa da SI, espero que até meados de Março quando sair o patch definitivo algumas questões se resolvam, principalmente a dos bugs, já que a UI vai permanecer e teremos de nos acostumar da melhor forma.

 

Enfim, voltarei ao FM 2024 com o maior prazer. Eu gostaria até de ao menos tentar chegar em 10h de jogo, mas com 3h de jogo já percebo que isso será impossível.

Postado
10 horas atrás, Johann Duwe disse:

Entre idas e vindas no FM 26 vou passar minha opinião:

 

Pontos Positivos

Match Engine e 3d (joguei no baixo, mas já ficou muito bom).

Velocidade de carregamento.

Botão de Resultado Instantâneo.

 

Pontos Negativos

UI Nova... Não é só questão de se acostumar, foi um parto para chegar na parte de pegar férias, esconderam demais isso... Sem falar na necessidade de agora apertar em vários botões para fazer algo simples.

Bugs e mais bugs..... Estava antes mesmo, na tela de finanças checando o orçamento e cliquei em Equipe salvo engano, para ver onde precisava de reforços, e o jogo simplesmente BUGOU do nada.

Aí decidi pegar uma skin na FM Scout, coloquei ela, carreguei o jogo e o jogo simplesmente fechou do nada.

Infelizmente, o FM 2026 é injogável até vir alguma correção em massa da SI, espero que até meados de Março quando sair o patch definitivo algumas questões se resolvam, principalmente a dos bugs, já que a UI vai permanecer e teremos de nos acostumar da melhor forma.

 

Enfim, voltarei ao FM 2024 com o maior prazer. Eu gostaria até de ao menos tentar chegar em 10h de jogo, mas com 3h de jogo já percebo que isso será impossível.

Essa questões dos bugs eu nao tive desde o lançamento oficial, acho que o jogo ta com problema de compatibilidade com algumas máquinas. Acho que tenho umas 12-13h de jogo.

Postado

Um bug que notei é que as instruções personalizadas para jogadores não estão ficando salvas na tática.

Postado

Pessoal, alguém está conseguindo ativar aquele temporizador de continuação automática do jogo? Aquele de 5 ou 10 segundos que automaticamente ia passando o processamento (salvo alguma resposta que dependia da nossa ação). Não estou conseguindo ativar esse bendito desse processamento. 

Postado
38 minutos atrás, Dan_Cunha disse:

Pessoal, alguém está conseguindo ativar aquele temporizador de continuação automática do jogo? Aquele de 5 ou 10 segundos que automaticamente ia passando o processamento (salvo alguma resposta que dependia da nossa ação). Não estou conseguindo ativar esse bendito desse processamento. 

Tinha esquecido dessa opção. Olhei aqui e realmente não tá funcionando.

Postado

Since the launch of the Advanced Access Beta and the full release of FM26, we have been closely monitoring your reports, feedback, and general commentary. With a record 2.5 million players thus far across platforms and significant player engagement during both the Beta and full release, we are incredibly grateful for your support - especially considering the challenges some players have been dealing with, which we take very seriously. The sheer volume of feedback we have received is unprecedented and truly demonstrates the passion and commitment within our growing community. Thank you for caring so deeply about the game. Addressing your concerns remains our top priority.

We fully understand the current situation - the game isn’t currently reflecting our usual polish level, and this is despite addressing a significant number of issues already, including stability improvements, fixing errors, and important polish. Below, we outline our immediate plans to address ongoing concerns and further enhance your experience.

As noted, the volume of feedback has been extraordinary - revealing a much broader set of priorities as a result. During the Beta period, this led to five different updates and ultimately came at the expense of a Day One update. We know this left some players dissatisfied. With the way the submission process works for a simultaneous release, and considering that nearly 500,000 people accessed the Beta, we simply needed to make those fixes immediately and couldn’t have kept players waiting until Day One. That decision is one of a number that has impacted our review scores, and we accept that.

Through the work that has been completed, including last week's 6 Nov update, the crash rate on PC is being brought more under control. Even though the vast majority of players haven’t experienced any crashes at all, we want to emphasise that any game-related crashes are not acceptable to us.

For those who have been affected by stability, our next update tackles many more issues, and our crash-free percentage will now improve further. On Console, the next update aims to resolve lag reported during matches and will implement a range of crash fixes to address concerns highlighted.

Despite this, we still have lots more work to do and we want to share our plans for continued updates and improvements across the FM26 cycle.

FM26 is the start of a new era for the series. Whilst it’s natural to draw comparisons with previous titles, the initial groundwork laid thus far is fundamental to enabling the series to expand and flourish beyond this cycle.

At the heart of our future vision is the UI which is undoubtedly the most prominently discussed topic. We are actively listening to all feedback and recognise that there are many adjustments that need to be made. For example, in the majority of the upcoming updates, in addition to general polish, you can expect a focus on areas that feel hidden or require too many clicks to access – which will ensure the UI performs more smoothly and continues to evolve towards its full potential.

As part of what will be regular updates for the next month*, we’ll be focusing on delivering fixes across all platforms broken down into two key areas:

Stability and performance

Quality of life and polish

Stability and performance remain at the forefront of our priorities, especially as our player base continues to expand. We’ll keep monitoring and refining this to deliver the most seamless experience possible. As outlined above, our forthcoming update will address many of the major stability concerns that have been highlighted across platforms.

Polish and quality-of-life improvements remain an ongoing focus, and you can expect consistent changes throughout the cycle, in all updates. Enhancements include both UI optimisations and addressing frequently reported actionable issues - such as the option to use the legacy spacebar functionality and allowing players to save multiple starting elevens; more of which our team are working hard to prioritise and deliver.

We’re also evaluating feedback related to broader features. While the design choices implemented in FM26 are intended to establish a foundation for future innovation, we accept that some of those choices have impacted areas of the game that are deeply valued, and so we are looking closely at that feedback as well. For example, Pass Maps are currently under consideration for an update further down the line - and we’ll keep you updated on that, and more.

Enhancing immersion remains at the heart of our goal for the series, and we remain fully committed to refining and improving FM26 throughout the cycle. Thank you again for your continued support and passion - it’s truly appreciated.

Later today (12th Nov) updates for Football Manager 26 Console and Touch will be available to download on relevant platforms. These updates focus on improving game stability and general bug fixes, along with reducing lag during matches. Full changelists will be provided following the release of the update. 

We are also making progress on a new public beta track update that will be released on Steam this week (subject to the submissions process). This will introduce a legacy preference to advance through messages with the spacebar along with over 200 other fixes. We will update via FM Assist when this is complete and ready for rollout. 

*Whilst weekly is our target, this is subject to clearing QA and passing submission. Cadence will vary and differ by platform, but we are doing our best to mitigate against this.

Postado

É esperar pra ver mesmo. Pelo menos eles não se esquivaram desses problemas mais bobos, que poderiam ter sido resolvidos com testes internos...

Postado
22 horas atrás, Dan_Cunha disse:

Pessoal, alguém está conseguindo ativar aquele temporizador de continuação automática do jogo? Aquele de 5 ou 10 segundos que automaticamente ia passando o processamento (salvo alguma resposta que dependia da nossa ação). Não estou conseguindo ativar esse bendito desse processamento. 

Eu uso ele com 2 segundos. Ele funciona no dia a dia. Mas quando tem jogo ele para e não funciona.

Postado

https://steamcommunity.com/games/3551340/announcements/detail/630068462569390166?snr=2___

Spoiler

Patch notes

Following a successful rollout of the update via the Steam Public Beta Track, we’re pleased to confirm that update 26.0.5 is now available on Steam, Epic, and Microsoft Store.

For queries about how to update on these platforms, please review this FAQ.

For Steam Public Beta track users, please consult the FAQ for any questions about how to revert to the retail version and save game compatibility.

Included in today's update you’ll find over 200 bug fixes, namely; gameplay fixes, UI polish, stability improvements, and a preference to use the space bar to navigate through messages.

As part of our planned approach for updates in FM26, coming up next - alongside our commitment to continue improving stability and polishing the User Interface - you can expect a host of gameplay fixes, as well as a reintroduction of the training calendar for youth teams.

Change list 26.0.5 (non-exhaustive)

Added legacy preference option to continue through messages via the space bar. This can be found at Preferences > Detailed > Processing.

Numerous tile/card polish and alignment fixes.

Numerous further fixes to translations.

Substantial amount of other crash and stability fixes (some specific ones listed below).

Fixed a crash when adding Club Affiliation via the Pre-Game Editor (PGE).

Fixed a crash when user tries to move players or staff using the In-Game Editor (IGE).

Fixed an issue in IGE where Transfer and Wage Budget edits wouldn’t take effect.

Fixed an issue where Move to Club/Move to Other Club wouldn't work for free agents using the IGE.

Fixed a soft lock when selecting off of the Move to Other Club list on the IGE.

Fixed a crash on M1/Intel Macs when attempting to start a match.

Further fixes to Matches freezing during single player and online matches.

Fixed slowdown in match when on 2D overview screen.

Scroll bar will now save state when leaving and returning to a tile/card.

Added Save Team Selection and Clear Squad/Subs options within Tactics.

Fixed “Auto-size all Columns” leaving a large space to the right of the table.

“Sort Attributes Using English Language Sorting” preference will now function correctly.

Japan - Match Rules – Fixed foreign player limits having incorrect rules set.

England – Fixed rare issue where season wouldn’t begin due to incorrect scheduling of the National League Playoff Final.

USA – Updated Designated Player path rule to better reflect real life.

Fixed an issue preventing user being able to sort by Role Ability in Player Selector during a match.

Star Ratings widget has been added within Squad Planner.

Body language of players will now correctly update during meetings.

Global Search bar now closes when a hyperlink is pressed.

Fixed an issue where club badges would be switched in Cup Final news items when venue was neutral.

Acting on Opposition Instruction advice will now function correctly.

Fixed an issue where Recruitment Focus would display as completed if cancelled.

Fixed an issue where some clubs would be shown to have 0 people on the season ticket waiting list.

Fixed an issue where NXGN award wouldn’t be handed out.

Fixed an issue preventing the Place of Birth field to populate during manager creation.

Fixed save game prompt appearing on screen causing an overlap during the Portal tutorial.

Fixed an issue where clubs in Saudi Arabia wouldn’t renew player contracts often enough.

Fixed issue where the ‘i’ profile preview would appear for non-players who shouldn’t be accessible.

Agent feedback will now correctly display when prompted if user asks within “Ask Agent About Market Interest” dialogue option.

Realigned columns of Interested Clubs within Player Offers.

Fixed issue preventing user to return to the start screen if they deleted all managers present within the Manager Profiles tab.

Realigned Career Milestones.

Refined ‘Player Change in Registration’ card to fix cutoffs.

Fixed issue where a message would open by default if user selected one of the Messages tabs.

‘Arrange Friendly’ will now appear as intended when opening Fixture Schedule for the first time.

Pre-Match Lineups will now hide Form if there isn’t any data to show.

Future Transfers filter within Transfer History will now function as intended.

Change/Withdraw Transfer Offer action buttons will now function correctly immediately after user makes an offer.

Management Style box during manager creator flow will now correctly store previous role and how well known you were for it.

Mentality will now display correctly if updated within Match Tactics.

Reworked the positional familiarity colouring on the player position map.

The icon for ‘Really Good’ morale will now display properly.

Team Priorities card will now function correctly.

The Fixtures card will now properly distinguish between those that scored/missed during a penalty shootout.

AI Club Fixtures will now display correctly if user is unemployed.

Fixed issue displaying head coaches name during UEFA Women’s CL pre-match lineup graphic.

Finances > Summary will now display correctly for teams without FFP.

Recruitment > Player Database – Selecting a Role will now highlight the correct Key Attributes.

Fixed the Ability and Potential columns not populating with any data in the Recruitment Focus General Info view

Newly promoted teams should now receive a more reasonable wage budget reflecting new division and current financial state.

Agreed Playing Time column will now populate with correct data.

Multi-Select on “Available for U21/U18 match” portal item will now function correctly.

 

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